מבחנים

סמסטר א’ של שנת הלימודים המאתגרת הזו עומד בפני סיום ועונת הבחינות מתקרבת. אנו נערכים לתת מענה לכל הצרכים הייחודיים ששנה זו מציבה, ונעשה ככל יכולתנו כדי לקיים את תהליכי ההיבחנות, לצד מתן מענה מתאים לכל אחד לפי צרכיו. נזכיר כי מומלץ לפנות אל יועצי הלימודים או אל מרכז התמיכה כדי לקבל מענה לכל הצרכים הייחודיים שלך. להלן הנחיות וכללי היבחנות אשר נועדו לסייע לך להיבחן בהצלחה ו להימנע מתקלות אפשריות, ולנו לנהל את תהליכי ההיבחנות ביעילות.
לתשומת לבך:
השנה חלו שינויים שונים ולכן יש לחזור ולקרוא את ההנחיות גם אם נבחנת בעבר. בנוסף, נזכיר כי חשוב לערוך מבחן תרגול (DEMO) על מנת לוודא שתוכנת ההיבחנות “תומקס” עובדת באופן תקין ובכך למנוע תקלות אפשריות בזמן בחינה.
יש לקרוא בעיון את כל ההנחיות. הן נועדו לטובתך, בכדי שתקופת הבחינות תעבור עליך בהצלחה וללא תקלות מיותרות.
לא נטפל בבעיות שנובעות מאי-קריאת ההנחיות.

1.ע”פ החלטת הנהלת המכללה, כל הבחינות, ללא יוצאות מן הכלל, יתקיימו בקמפוס. אין כל אפשרות להיבחן מרחוק. פניות בנושא לא תיעננה.
2. ביום המבחן יש להיכנס לכיתת המבחן לפחות 30 דקות לפני תחילת הבחינה, לפי השעה המופיעה בלוח המבחנים שבמידע האישי. משך הבחינה בפועל עשוי להיות שונה ממה שמופיע בלוח המבחנים, אך שעת התחלת הבחינה אינה משתנה. הגעה מוקדמת נועדה לאפשר לכם להיכנס למערכת בנחת ולהיבחן ברוגע וביישוב הדעת. כניסה לכיתה באיחור, פוגעת בסטודנטים שהחלו את הבחינה ולכן לא תותר כניסה למאחרים.
3. אם שובצו לך שני מבחנים באותה השעה (קורה בעיקר בקורסים המקוונים) יש לפנות למדור מבחנים לפחות שבוע מראש  exams@herzog.ac.il לקבלת הנחיות.
4. יש להביא ת”ז או רשיון נהיגה להזדהות בכניסה לבחינה.
5. אין להביא תינוקות לאזור חדר הבחינה ואין לצאת להניק במהלך הבחינה שכן הדבר מפריע לנבחנים ונבחנות אחרים. יש להיערך לכך מבעוד מועד.
6. בתחילת המבחן, מומלץ לקרוא את כולו ובמידת הצורך לסמן לעצמך נושאים הדורשים הבהרה. המרצה נדרש להיות בחדר הבחינה בפתיחת הבחינה (במועדי א בלבד). לאחר מכן הוא יכול לענות על שאלות מתוך מערכת תומקס.
7. להזכירך, לא ניתן להבחן אם יש לך חוב בשכר הלימוד! יש להסדיר את החוב לפחות 48 שעות לפני הבחינה, בכדי שתפתח גישה לבחינה. הסדרת החוב לפני עונת המבחנים תמנע אי נעימות ממך ומאיתנו.

הבחינות ייערכו באמצעות תוכנת תומקס ולשם כך יש לערוך היכרות עם המערכת:
1. יש להוריד את האפליקציה בשפה העברית. (ברירת המחדל של התוכנה היא אנגלית).
2. בפורטל המבחנים של תומקס יש לקרוא את ההסברים ולצפות בסרטונים.
3. בחלק מן המבחנים, בעיקר במתמטיקה ובמדעים, תידרש סריקה של תרשימים ע”י טלפון סלולרי ולשם כך יש להשתמש בסורק ברקוד בטלפון הנייד האישי. שלך. יש לוודא אפשרות סריקה בטלפון שלך.
4. יש לבצע את מבחן התרגול (ה-DEMO ) גם אם ביצעת אותו בעבר! מזהה 0f4b5a7a :לדמו הבחינה ישנם עדכונים רבים באפליקציה ולא כדאי להמתין ליום הבחינה כדי להתקין אותם. בכל בעיה טכנית ניתן לפנות אל תמיכת המכללה.
5. ביום הבחינה יש להביא מחשב נייד שבו מות קנת תוכנת תומקס. אם אין ברשותך מחשב מתאים, ניתן לפנות למדור בחינות לפחות שבוע לפני הבחינה ולבקש שישמרו עבורך מחשב באמצעות מילוי טופס בקשת מחשב. מספר המחשבים מוגבל, וכל הקודם זוכה.
6. מערכת תומקס מאפשרת את ניהול הבחינות מראשיתן ועד להזנת הציון בפורטל הסטודנט. 
7.התקשורת עם המרצה בזמן הבחינה מתבצעת מתוך עמוד הבחינה. באם יש לך זכאות להתאמות לימודיות, (הארכות זמן והקראות) הן מסונכרנות ישירות מתוך מערכת המיחשוב של המכללה
ומעודכנות בתוך המבחן. לקבלת התאמות יש לפנות למרכז התמיכה בהקדם
8. ניתן להיבחן רק בחדר הבחינה הרשום בלוח המבחנים. ניסיון כניסה לבחינה מחוץ לחדר הבחינה – יגרום לפסילת המבחן והעברה לטיפולה של ועדת משמעת.
9. על מנת לסייע לתושבי הדרום והצפון, בקורסים המקוונים של התואר הראשון בלבד יתקיימו מוקדי מבחנים בירוחם ובשדמות מחולה. להרשמה.
10. לבחינה עם חומר פתוח, יש להדפיס את החומר מראש. בזמן הבחינה המחשב ננעל ואין גישה לקובצי המחשב או לתוכנות אחרות.

לצפייה בשאלות ותשובות  אודות השימוש בתוכנת תומקס לחצו כאן

המכללה מאפשרת לתלמידים שלא נבחנו במועדים הרגילים להיבחן על הקורס, במידה וקורס זה מתקיים בשנים הבאות. יש לפנות ליועץ הלימודים בנושא.

להזכירך! עפ”י תקנון המכללה ניתן להיבחן רק עד שנתיים ממועד סיום הקורס.

1. דרוש לך מועד ב’? חובה להירשם אליו. הרישום מתבצע מתוך עמוד הציונים שבמידע האישי. ניתן להירשם ולבטל רישום עד לשבוע לפני הבחינה. מי שנרשם למועד ב’, לא ביטל, ולא הגיע לבחינה – יחוייב בקנס של 100 ש”ח.
2. להנחיות להגשת בקשה להיבחנות במועד ב’ לחצו כאן
3. היעדרות ממבחן בשל לידה או מילואים מזכה במועד ג’.
לבקשת מועד ג’, יש להגיש בקשה בצירוף מסמכי אישור לבעלי התפקידים הבאים. אין לפנות למרצים בבקשת מועד ג’:
אלון שבות – ראש מנהל לומדים אבי מנצורה avim@herzog.ac.il
מגדל עוז – רכזת יועצי הלימודים תהילה הר-זהב ehilahz@herzog.ac.il
היכל שלמה – מנהל אקדמי בתואר השני ד”ר איתמר ברנר itamarb@herzog.ac.il

מרצי המכללה מונחים להזין ציונים למערכת עד שבועיים מיום הבחינה. אנו עושים כל מאמץ בכדי לאפשר לכם לקבל את הציונים בזמן, על-מנת שתוכלו להיערך כנדרש למועד ב’, אם יש צורך בכך. אתם מוזמנים לפנות למדור המבחנים (קישור למטה) אם הציונים מתעכבים וננסה לזרז את התהליך.

ע”פ חוק זכויות הסטודנט, סטודנט זכאי לראות במה שגה במבחן. סטודנט המבקש לממש זכות זו יפנה למרצה הקורס.

  1. ערעור על ציון במבחן או במטלה יוגש מתוך עמוד הציונים שבמידע האישי. במשך שבועיים לאחר הזנת הציון יופיע לחצן הערעור. לאחר מכן תיסגר האפשרות לערער על הציון. מרצה רשאי גם להפחית ציון בעקבות ערעור.
  2. להנחיות להגשת ערעור על ציון לחצו כאן

 מבחני בקיאות בתנ”ך לפרטים לחצו כאן

מבחן פטור – ארון הספרים היהודי לפרטים לחצו כאן

רישום למבחן ידע באנגלית (אמיר”ם)  לחצו רישום למבחן אמירם

אנו עושים מאמצים רבים בכדי לספק לכם את התנאים המיטביים לבחינות במסגרת אילוצי המערכת, מתוך שמירה על טוהר הבחינות, ומצפים לשיתוף פעולה מצדכם. אתם מוזמנים לפנות אלינו בטופס פנייה למדור מבחנים בכל הצעה או תלונה.

מאחלים לכם הצלחה רבה בבחינות,

מדור מבחנים