מבנה התוכנית
תוכנית הלימודים כוללת 18 ש”ש הנלמדים ב – 3 סמסטרים עם שנת לימודים אחת בלבד בקמפוס.
בשנה הראשונה לומדים שני סמסטרים (12 ש”ש) בתמהיל משולב של שיעורים מרחוק (75%) ושיעורים פרונטליים בקמפוס (25%). ובשנה השנייה (סמסטר שלישי) בהוראה מרחוק ב (6 ש”ש) – למעט השבוע הראשון והאחרון של הסמסטר בהם לומדים בקמפוס + הנחיה אישית בסמסטר ב’. הלימודים כוללים גם קורסים מקוונים בלימוד עצמי.
הלימודים בימי רביעי, בין השעות 9:00-17:10, בקמפוס היכל שלמה בירושלים. תוכנית הלימודים כוללת קורסי תשתית (חובה), מגוון קורסי בחירה הכוללים גם אפשרות להתמחות במסלול “חדשנות ויזמות בחינוך” (ראו לשונית נפרדת). קורס סמינריון אחד והגשת עבודת גמר במסגרת הקורס “סדנא להנחיית עבודת גמר”.
תוכנית הלימודים בשנה אחת
אנו מאפשרים גם ללמוד את התואר בשנה אחת: (לאילו שזה מתאים להם)
הסטודנטים ילמדו ביום רביעי את כל הקורסים הפרונטליים והמקוונים בסמסטר א’ +ב’ של שנים א’ + ב’ וכן בימי ראשון בערב, במהלך השנה ילמדו מרחוק (בזום) את הקורס סדנא להנחיית עבודת גמר.
קורסים ולמידה מקוונת
קורסי תשתית – חובה: 9 ש”ש
מבוא למינהל החינוך (מקוון – שנתי), מנהיגות, מחקר איכותני, מחקר כמותי, סטטיסטיקה, אנגלית מקצועית למנהלים, סדנא להנחיית עבודת גמר
קורסי בחירה: 9 ש”ש
ישנם מגוון קורסי בחירה ביניהם: ניהול קונפליקטים, העצמה ופיתוח צוות, כלכלת חינוך, הערכת תוכניות חינוכיות, נוער בסיכון, ניהול מבוסס נתונים, ועוד.
כחלק מקורסי הבחירה ניתן להתמחות במסלול חדשנות ויזמות בחינוך (למידע נוסף ראו לשונית נפרדת) אך אין חובה לבחור במסלול זה – ניתן גם לבחור מגוון של קורסי בחירה ללא השתייכות למסלול מסוים.
סמינריון: סמינריון אחד לבחירה בנושאים הבאים: הובלת שינויים, מנהיגות חינוכית, קבלת החלטות = 2 ש”ש
ניהול בחינוך המשלב
תוכנית חדשה וחלוצית במסגרת תוכנית הניהול:
אנו מציעים ללומדי או בוגרי תואר ראשון של תוכנית מיתרים במכללה (כמו גם למתעניינים נוספים מבחוץ) להצטרף ללימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך בדגש על ניהול בחינוך המשלב.
שנה א’: הלימודים מתקיימים בימי שלישי בערב – עבור לומדי התואר הראשון, הלימודים מתחילים בשנה ד’ – במקביל לסיום לימודי התואר הראשון.
שנה ב’: הלימודים מתקיימים בימי רביעי.
קורסים ייחודיים לדוגמא בתוכנית זו:
- סוגיות בניהול בחינוך המשלב
- ניהול קונפליקטים בחינוך המשלב
- מנהיגות בחינוך המשלב
לוח שיעורים חוג ניהול תשפ”ה
לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני תשפ”ד לחצו כאן
לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני “אחכימה” תשפ”ד לחצו כאן
חדשנות ויזמות בחינוך
כחלק מקורסי הבחירה ניתן להתמחות במסלול: חדשנות ויזמות בחינוך– בוגרי המסלול (מי שלומד את כל ארבעת הקורסים* ) יקבלו תעודה נוספת המעידה על התמחות במסלול זה.
מסלול זה יחשוף את הסטודנט לאתגרים של ‘העולם החדש’ במאה ה-21, ייתן לו כלים חדשים וטכנולוגיים בכדי לסייע לו ליזום עשיה חדשנית, להוביל שינויים משמעותיים במערכות החינוך וליישם פדגוגיה חדשנית בבית הספר או בכל מערכת חינוך אחרת.
הקורסים* במסלול זה הם:
- מבוא לחדשנות ויזמות בחינוך
- מנהיגות פדגוגית חדשנית**
- המנהל והיזם (מקוון)
- ניהול בעולם עבודה משתנה
** רישום לקורס זה מותנה בהשתתפות בקורס המקדים “מבוא לחדשנות ויזמות בחינוך”.
לבחירתך, ניתן גם ללמוד רק חלק מהקורסים הללו כחלק מקורסי הבחירה אך למידה חלקית של הקורסים במסלול זה לא תזכה בתעודת ההתמחות.
עבודת גמר
עבודת הגמר הינה גולת הכותרת של לימודי התואר השני.
עבודת הגמר הינה פרוייקט חינוכי-ניהולי המאפשר לסטודנט לבחון באופן מחקרי סוגיה פרקטית חינוכית הקרובה ללבו תוך קבלת הנחיה אישית במסגרת הקורס “סדנא להנחיית עבודת גמר” הנלמד בשנה השניה. הנחיה במסגרת הסדנא מאפשרת לך ללמוד את כללי הכתיבה האקדמית תוך כדי יישום “בזמן אמת” על נושא המחקר שלך כאשר מנחה הסדנא משמש כמרצה ומנחה בו זמנית.
במהלך ביצוע המחקר וכתיבת עבודת הגמר יפתחו הסטודנטים בו זמנית את כישוריהם המחקריים לצד יכולת ניתוח וסינתזה עמוקים של ידע תיאורטי ומציאות פרקטית המתבססים על עבודת הניהול. למעשה, עבודת הגמר מאפשרת לסטודנטים להתחבר לעולם הניהול מתוך מחקר, התנסות ועניין.
הקורס “סדנא להנחיית עבודת גמר” נלמד בשנה השנייה בהוראה מרחוק, למעט השיעור הראשון והאחרון של הסמסטר, הנלמדים בקמפוס. יש להגיש את עבודת הגמר בסיום שנה זו.
תנאי קבלה
- בעלי תואר .B.Ed או בעלי תואר .B.A + תעודת הוראה.
- ציון ממוצע של לפחות 82 בלימודי התואר הראשון.
- הצלחה בבחינות של התואר הראשון באנגלית עם ציון 85 ומעלה.
- ריאיון קבלה.