חדר בריחה בספרות (ש"י עגנון) – פמ"ע

שם משפחה ושם פרטי

צוות הספרייה

חוג

ספרייה והחוג לספרות

שם הקורס בו נערכה הפעילות

השתלמות בחוג לספרות (מתאים גם לקורסים ושיעורים רגילים)

מספר המפגשים שבהם השתמשת בדרך הוראה המתוארת

פעם אחת בלבד

מטרת הפעילות

הכרת דמותו של הסופר המפורסם ש"י עגנון דרך פעילות העשרה חווייתית.

תיאור הפעילות

פעילות קבוצתית (עד 6 אנשים בקבוצה) שמטרתה לפתור 'תיבות בריחה' (ניידות) שבהן חידות על חייו של ש"י עגנון בסגנונות שונים. יש לפתור את החידות באמצעות עבודה קבוצתית ולעבוד ביעילות נגד השעון. בסוף הפעילות כדאי לעשות דיון כיתתי על התהליכים שעברו התלמידים במשחק ועל החומר שלמדו ממנו. מתאים לתלמידי חטיבת הביניים ומעלה. לא נדרש ידע קודם.

הפעילות אורכת כשעה.

דרכי ההוראה

כלים
  • דיון מונחה בכיתה
  • מיומנויות חשיבה
  • מישחוק (למידה באמצעות משחק או מרכיבי משחק)
  • מרחב למידה
  • עבודה בקבוצות

 

פדגוגיה מוטת עתיד
  • שיתופיות – פעולה משותפת להשגת יעד פדגוגי משותף תוך כדי העצמת הפרט.
  • אי פורמליות – למידה במרחבי החיים.
  • תמורתיות – תרומה ליכולת הלומד לעיצוב עתידו במציאות משתנה.

תגובות התלמידים

מעניין! הכרנו קצת את דמותו של עגנון, אבל זה הוסיף לנו.

הסרטון בסוף עוזר 'לסגור פינות' ולסכם את כל מה שנלמד במהירות ובצורה חווייתית תוך כדי הפעילות.

הערות נוספות