שירותי סינון אתרים הם נדבך הגנה שרבים משתמשים בו בגלישה במרשתת.
שירותים אלו נחלקים לכמה סוגים:
1. שירותי סינון של ספק האינטרנט, כגון:
- רימון
- אתרוג
- שירותי סינון מובנים של הספקים (כל לקוח זכאי)
- מסננט
- שירותי סינון המותקנים על המחשב המקומי ומשתמשים במעבר בטוח (PROXY) דוגמת נטפרי
- אפליקציות סינון המבצעות סינון מקומי, בעיקר על ידי הגבלת אתרים לפי רשימה
- אפליקציות להגנה על ילדים
ספקים רבים מציעים שילוב של כמה אפשרויות סינון.
כדי להימנע מהערמת קשיים על כניסה לאתרים במסגרת הלימודים, אנו ממליצים לוודא עם הספק, לפני בחירת שירות הסינון, שלא תהיה פגיעה בגלישה לאתרי המכללה (כולל לאתר הראשי MOODLE ולמערכת המנהל).
מה עושים אם לא מצליחים לגלוש באתרי המכללה בגלל תוכנה לסינון אתרים?
- מוודאים שתוכנת הסינון מעודכנת ותקינה.
- מוודאים שהותקן רכיב גלישה בטוחה (רימון, אתרוג), בלא רכיב זה חלק גדול מן האתרים לא עבדו. התקנת רכיב ההגנה ברימון התקנת רכיב ההגנה ברימון
- מוודאים שרמת החסימה אינה מקסימלית.
- נכנסים לאזור האישי בשירות הסינון ומוסיפים את אתרי המכללה לרשימת האתרים המורשים.
- פונים לתמיכה של שירות הסינון (בדרך כלל הם יבקשו קישור לדפים החסומים).
אם עדיין נתקלתם בקשיים פנו למרכז התמיכה ונשתדל לסייע במידת האפשר.