שלוחה תואר שני
קורסים מקוונים
 +  המנהל והיזם - ניהול וחינוך במאה ה - 21 | 702800 | הרב דר רייס יהושע | סמסטר א
הקורס טכנולוגיה בחינוך, הוא קורס סדנאתי-יישומי, המיועד לסטודנטים לתואר שני בתחום הניהול (מוקד חדשנות ויזמות בחינוך). במהלך הקורס נציג בפני הסטודנטים עקרונות ויישומים ניהוליים בנוגע לבחירת כלים, אתרים ופלטפורמות דיגיטליות וחברתיות. נעסוק בקביעת מדיניות ניהולית בנוגע לדרכים חדשניות להוראה וללמידה תוך קיום שיח מתקדם בנוגע לפדגוגיה החדשה ודרכי הלמידה החדשניות בזיקה לטכנולוגיה בחינוך.
דרישות הסף על מנת להשתתף בקורס הן יכולות בסיסיות בשימוש באינטרנט ובשימושי מחשב הנלמדים בדרך כלל בתואר הראשון בחינוך.
במהלך הקורס ניפגש עם מספר מרצים ויזמים העוסקים ביזמות טכנו פדגוגית וחינוכית.
+  יסודות בשיווק החינוך | 700700 | דר וסרשטיין משה | סמסטר א
-העשרת אנשי החינוך בידע אקדמי בתחום השיווק, אסטרטגיות של שיווק בכלל וכאלו של עולם -השיווק החברתי בפרט, תוך התאמתם לצרכי בתי הספר וליעדיהם. |
-חיזוק פעולתם של בתי הספר כלפי פנים וכלפי חוץ. |
-הכרת דרכים להתמודדות עם כלי התקשורת ולהשתמש בהם כערוץ לשיווק רעיונות בית-הספר. |
+  אחת שאלתי: תורה, אקדמיה וחינוך- גישות ואתגרים | 202200 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר ב
+  הערכת תוכניות חינוכיות | 700800 | דר וסרמן אגוזה | סמסטר ב
בקורס נכיר מושגי יסוד בהערכה בחינוך, שיטות הערכה להערכת מטרות, תכניות פעולה, תהליכים ותוצריהם הנהוגים בבית הספר או ברמות אחרות של מערכת החינוך. נתנסה בתכנון וביישום ראשוניים של פעולות הערכה, בנושא או אוביקט ממשי. כמו כן, נלמד לפתח את היכולת לפרש ממצאים ולהפיק מסקנות מביצוע הערכה. |
+  מערכת החינוך בישראל | 700000 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר ב
מורים ומנהיגים חינוכיים חייבים להכיר את מערכות החינוך בישראל ואת התפתחותן על רקע השינויים החברתיים בישראל, על מנת שיוכלו להשתלב בהן. ידע על מערכות החינוך בישראל כולל הכרת התפתחות מערכת החינוך הישראלית לסוגיה ומאפייניה השונים הכוללים, בין היתר, מאפיינים אידאולוגיים, פוליטיים, ארגוניים, דתיים ואחרים. הכרות עם המערכת תספק למורה ולמנהיג יכולות התמודדות טובים יותר עם מגוון של ערכים, עמדות ואידאולוגיות חינוכיות ופוליטיות המרכיבות את החינוך הישראלי והמייחדות אותו על פני מערכות חינוך אחרות בעולם. זאת ועוד, הכירות עם מערכת החינוך תספק למורה ולמנהיג בסיס איתן להשתלבות בתוך המערכת ולצמיחה בתוכה כמוביל דרך.
+  מבוא למינהל החינוך | 705600 | דר ברוכי תהילה | שנתי
המחקר האקדמי על מינהל החינוך הוא שילוב מעניין של שני תחומי ידע שונים: מינהל מצד אחד, וחינוך מצד שני. שילוב זה מציב אתגר תאורטי, עיוני ומעשי באשר לגבולות התחום, לתכניו ולתוצאותיו.
הקורס מכוון לכנס תחת קורת גג אחת את היסודות ואת המודלים התאורטיים של התחום, וכן את הפרקטיקה הנובעת מהם בתחום החינוך כיום, תוך עיסוק בארבעה מוקדים:
(1). אסכולות במנהל שעיצבו את מינהל החינוך$$ (2) היבטים ארגוניים של בית הספר$$ (3) הפרט בארגון החינוכי$$ (4) תהליכים מנהליים בבית הספר.
מסלול לימודים ניהול וארגון מערכות חינוך
קורסים ביום ד
 +  שיטות מחקר כמותי- ניהול | 700300 | דר חסידה יהודית | סמסטר א | 09:00 - 10:20
לשם כך הסטודנטים ילמדו את הרקע המלא לביצוע מחקר כמותי החל במאפייני המשתנים, הדגימה, מהימנות ותוקף וסטטיסטיקה תיאורית בסיסית.
+  אנגלית מקצועית למנהלים | 702500 | דר קופליוביץ שולמית | סמסטר א | 09:00 - 10:20
השפה האנגלית, בעולם הגלובלי בו אנו חיים, מהווה כלי עבודה חשוב ובלימודי התואר השני משמש כצורך בסיסי וחיוני. מטרות הקורס הן לתת לסטודנט חוויית למידה של השפה האנגלית והעלאת תחושת הביטחון בשימוש בשפה לצורכי לימודים ולצרכים מקצועיים$$ קריאת מאמרים, השתתפות בסדנאות חינוך, שימוש באתרים הקשורים לתחום של ניהול בחינוך והשתתפות בפורומים ובלוגים מקצועיים. הקורס שם דגש על אוצר המילים מעולם הניהול והארגון והרחבתו דרך לימוד צירופי מילים וניבים ודרך היכרות עם משפחות מילים. הקורס מבוסס על חומרי לימוד ומאמרים הנלמדים בתכנית הלימודים לתואר שני ניהול וארגון מערכות חינוך בקורסים השונים.
+  העצמה ופיתוח צוות | 703800 | דר הופמן הודיה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
העצמה הוא מושג שכיח בכל סוגיהארגונים העסקיים, בתעשייה, בארגוני שירותים ואומץ כבר גם בארגון הבית ספרי. העצמת עובדים נחשבת למרכיב מרכזי בהשגת אפקטיביות ניהולית וארגונית ומאפשרת לחברי הארגון מימוש פוטנציאל אישי וצמיחה מקצועית. ניסיון בפיתוח צוותים מלמד כי לטכניקות שלהעצמה יש תפקיד חשוב בפיתוח ובשימור הצוות. הקורס בוחן תיאוריות של העצמה ופיתוח צוות. הסטודנט יתוודע לחשיבות של העצמת עובדים ופיתוחם כפרטים וכצוות. בנוסף,ירכוש הסטודנט כלים ומיומנויות לפיתוח הצוות והעצמתו ולשיפור האפקטיביות הארגונית בבית הספר וכן ישתתף בתרגיל קבוצתי במהלך הקורס.
+  מנהיגות בבית הספר | 702600 | דר מנדלביץ איריס | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  סטטיסטיקה בחינוך | 706401 | דר וסרמן אגוזה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  סמינריון: הובלת שינויים במערכת החינוך | 705700 | דר ברוכי תהילה | שנתי | 09:00 - 10:20
+  סמינריון: היבטים מנהליים וחינוכיים בעבודת המנהל לאור החוק וחזל | 706100 | דר בוזגלו אהרן | שנתי | 09:00 - 10:20
האידאולוגיה מציבה בפנינו ערכים, בעוד שהמעשה מציב בפנינו ריאליה, בדרך כלל פחות אוטופית. מתחזה כמעט מובנה במלאכת הניהול. המנהל בחמד מוצא אפוא את עצמו תדיר נתון במטוטלת החזון מזה והיומיום מזה. מקורות ישראל עשויים וצריכים להוות עבורו משאב מעצים. העבודה הסמינריונית היא גולת כותרת המביאה לידי ביטוי כישורים שונים של הסטודנטים כשבראשם יכולת סינתזה בין דיון בסוגיות ניהוליות וארגוניות על צדדיהן התאורטיים והמעשיים לבין עיון מעמיק במקורות חזל , באותן הסוגיות.
+  סמינריון: קבלת החלטות | 701300 | דר תמיר עמנואל | שנתי | 09:00 - 10:20
הקורס מכוון להעמיק את הידע וההבנה בתהליכי קבלת החלטות מנקודת מבטו של מנהל מסגרת חינוכית. בקורס ייבחנו היבטים תיאורטיים ומעשיים בקבלת החלטות, ייסקרו מודלים ודפוסים התנהגותיים, ויומחשו שלל גורמים בעלי השפעה על מקבלי ההחלטות במערכות חברתיות וחינוכיות. הסטודנטים ילמדו לנתח מצב ונתונים הנוגעים לו, יפיקו לקחים ויציעו דרכים לקבלת החלטות בהתאם. הקורס יכלול סימולציות בהן ישוחקו תפקידים שונים, אשר יאפשרו התמודדות עם מצבי אמת הלקוחים מחיי הניהול, ניתוח מצב וקבלת החלטות על בסיס מודל נבחר. במהלך הסמסטר הראשון ילמדו נושאי הקורס, ולקראת סיומו תבשיל שאלת המחקר. בסמסטר שני תתבצע עבודהקבוצתית ואישית על המחקר הסמינריוני, לצד חזרה על תכנים מתודולוגים.
+  סמינריון: מנהיגות חינוכית | 707400 | דר שמעוני-הרשקוביץ ליזי | שנתי | 09:00 - 10:20
+  מדיניות בגיל הרך | 707200 | שילה יערה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
~בואי לקורס מדיניות בגיל הרך!
~בקורס נכיר מושגי מדיניות בכלל ומדיניות הגיל הרך בפרט, נלמד לכתוב נייר עמדה וכיצד להיות אקטיביסטיות $$ ולקחת אחריות על המרחב שבו אנו חיים.
~
+  נוער בסיכון: היבטים מערכתיים ובית ספריים | 706301 | פרופ רומי שלמה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
הקורס יעסוק באפיונים של נוער במצבי סיכון ונשירה מהיבטים חינוכיים , פסיכולוגיים וסוציולוגיים. בחלק הראשון יוצגו המאפיינים הבולטים של נוער זה כמו הישגים נמוכים, בעיות משמעת ושוטטות, מעברים רבים בין מסגרות חינוך ודפוסי התנהגות אנטי חברתיים ועברייניים. בחלק השני של הקורס ידונו היבטים מערכתיים ובית-ספריים בדרכי הכשרה, מניעה, חינוך וטיפול וכן בשיקום של נערים ונערות אלו בתחום החינוך פורמלי והחינוך הבלתי פורמלי בארץ ובעולם.
+  שיטות מחקר כמותי- ניהול | 700301 | דר חסידה יהודית | סמסטר א | 10:35 - 11:55
בקורס זה נלמד את המיומנויות לבצע מחקר חינוכי באופן עצמאי, תוך בחירת שיטות מחקר הולמות לבעיה נתונה.
+  מנהיגות בבית הספר | 702601 | דר מנדלביץ איריס | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
מנהיגות היא אחת התופעות שקשהלפצח, כי היא כביכול מובנת מאליה וקשה מאוד להגדרה (פופר, 2007). ברמה העקרוניתמנהיגות היא היכולת להשפיע על התנהגותם של יחידים, קבוצה או ארגון שלם. הקורסיעסוק בתופעת המנהיגות, מיהו מנהיג ובמנהיגותו החינוכית של מנהל בית ספר, וכן, בסגנונות מנהיגות וסגנונותניהול, במטרה לסייע לסטודנטים בדרכים שונות לגבש דימוי של דפוס מנהיגות וסגנוןניהול המתאימים להשקפותיהם ולתפיסות עולמם.
- מנהיגות מהי, הגדרות, תיאוריות, מודלים של מנהיגות, דפוסי מנהיגות ותכונות המנהיג.
- ניהול מהו, הגדרות תיאוריות, סגנונות ניהול.
- ניהול ומנהיגות – יחסים בין שני מושגים.
4. ניהול ומנהיגות חינוכית, קשרים והשתמעויותלחיי בית-הספר.
5. המנהל כמנהיג פדגוגי תפקידו של מנהל ביתהספר בישראל.
6. פיתוח מנהיגות אישית וזהות חינוכית, החזוןהחינוכי האישי.
+  ניהול מבוסס נתונים לבית הספר | 706203 | דר ספראי מרדכי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
מערכתהחינוך עתירה בנתונים - בגרויות, מיצב, סקרי אקלים, פיזה, TIMMS, שיעור מתגייסים ועוד כהנה וכהנה.
היחס לנתונים המתפרסמים חדשים לבקרים - אופן איסופם, משמעותם, והשלכותיהם החינוכיות -איננו יורד מסדר היום החינוכי והציבורי.
המנהל נדרש בעבודתו להסתמך על נתונים אלו, לקבל החלטות ולפעול לשינוי.
ברוח גישת הניהול המבוסס נתונים ננסה בקורס להפוך את הנתונים למקור ללמידה ולהתחדשות, לצד הבנת המגבלות וההשלכות מתוך גישה של התנסות מעשית בניתוח נתונים ובבניית תוכנית פעולה מבוססת נתונים.
הקורס מומלץ במיוחד למי שמתעניין בנתונים בית ספריים – מיצב אקלים בכלל המסגרות, מיצב הישגים ביסודי ובחטב ובגרויות בחטע, ומתאים לא רק למנהלי מוסד אלא גם למנהלים בדרגי הביניים – רכזי שכבה, רכזי מקצוע, רכזים פדגוגיים, ועוד.
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799704 | דר שמעוני-הרשקוביץ ליזי | שנתי | 10:35 - 11:55
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799700 | דר בוזגלו אהרן | שנתי | 10:35 - 11:55
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799701 | דר ברוכי תהילה | שנתי | 10:35 - 11:55
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799703 | דר וסרמן אגוזה | שנתי | 10:35 - 11:55
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799702 | דר קיסלוביץ ברי | שנתי | 10:35 - 11:55
עבודת הגמר הינה גולת הכותרת של תהליך הלמידה במסגרת לימודי התואר השני. במהלך עבודת הגמר יפתחו הסטודנטים בו זמנית את כישוריהם המחקריים לצד יכולת ניתוח וסינתזה עמוקים של ידע תיאורטי ומציאות פרקטית המתבססים על עבודת המנהל בבית הספר. העבודה מאפשרת לסטודנטים להתחבר לעולם הניהול מתוך מחקר, התנסות ועניין. במהלך הקורס (סדנא קבוצתית שנתית) הסטודנטים יקבלו לווי וייעוץ אקדמי ומחקרי והנחיה אישית כך שיוכלו לקדם את מחקרם ולהביאו לכדי סיום בסוף שנת הלימודים. הקורס נותן מענה לשתי גישות המחקר (כמותני ואיכותני) ובהתאם לנושא שיבחר על ידי הסטודנט.
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799705 | דר תמיר עמנואל | שנתי | 10:35 - 11:55
עבודת הגמר הינה גולת הכותרת של תהליך הלמידה במסגרת לימודי התואר השני. במהלך עבודת הגמר יפתח הסטודנט בו זמנית את כישוריו המחקריים לצד יכולת ניתוח וסינתזה עמוקים של ידע תיאורטי ומציאות פרקטית המתבססים על עבודת המנהל בבית הספר. העבודה מאפשרת לסטודנט להתחבר לעולם הניהול מתוך מחקר, התנסות ועניין. במהלך הקורס (סדנא קבוצתית שנתית)
+  שיטות מחקר איכותני - ניהול | 200100 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר א | 12:10 - 13:30
קורס זה יכשיר את הסטודנט לבצע מחקרים בתחום המחקר האיכותי. ביצוע המחקרים נדרש הןלצורכי לימודיו לתואר השני והשלישי הן לצורכי עבודתו. בקיאות בשיטות מחקר מגוונותאיכותניות, תאפשר למנהיג החינוכי לצרוך ידע אותו חשוב לעבודתו החינוכית, תאפשר לולבצע פעילויות הערכה ומשוב על עבודתו ועל עבודת הצוות שתחת ניהולו. בקורס נכיר את היסודות התאורטיים של מחקר איכותני בדגש על תחום הניהול החינוכי ויבינו את ההבדלים בין מחקר איכותי למחקר כמותי. הקורס יקנה כלים לתכנון מערך מחקר איכותי, לאיסוף נתונים ולניתוחם, וינחה להסיק מסקנות. הסטודנטים יתנסו בכתיבת לכתוב דוח מחקר איכותני כנדרש במדעי החברה. וכן, יכירו סוגות של כתיבה ומתודולוגיה של המחקר תוך עיון במאמרים איכותניים בדגש על מאמרים מתחו ארגון וניהול מערכות חינוך.
+  אנגלית מקצועית למנהלים | 702502 | דר קופליוביץ שולמית | סמסטר א | 12:10 - 13:30
השפה האנגלית, בעולם הגלובלי בו אנו חיים, מהווה כלי עבודה חשוב ובלימודי התואר השני משמש כצורך בסיסי וחיוני. מטרות הקורס הן לתת לסטודנט חוויית למידה של השפה האנגלית והעלאת תחושת הביטחון בשימוש בשפה לצורכי לימודים ולצרכים מקצועיים$$ קריאת מאמרים, השתתפות בסדנאות חינוך, שימוש באתרים הקשורים לתחום של ניהול בחינוך והשתתפות בפורומים ובלוגים מקצועיים. הקורס שם דגש על אוצר המילים מעולם הניהול והארגון והרחבתו דרך לימוד צירופי מילים וניבים ודרך היכרות עם משפחות מילים. הקורס מבוסס על חומרי לימוד ומאמרים הנלמדים בתכנית הלימודים לתואר שני ניהול וארגון מערכות חינוך בקורסים השונים.
+  שיטות מחקר איכותני - ניהול | 200101 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
בקורס נכיר מושגי יסוד של המחקר המדעי בהדגשת המחקר האיכותי על גישותיוכמובחן מן המחקר הכמותי. ייסקרו שיטות המחקר האיכותי, האמצעים לאיסוף נתונים ודרכי הטיפול בבעיות של תוקף ומהימנות הכלים, דגימה, תוקף המחקר ואתיקה מחקרית.
+  הוראה חדשנית ותפקיד המנהל | 707500 | דר קיסלוביץ ברי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  מבוא לחדשנות ויזמות בחינוך | 704100 | דר הופמן הודיה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  שיטות מחקר כמותי- ניהול | 700302 | דר חסידה יהודית | סמסטר א | 14:20 - 15:40
בקורס זה נלמד את המיומנויות לבצע מחקר חינוכי באופן עצמאי, תוך בחירת שיטות מחקר הולמות לבעיה נתונה.
+  תכנון בגיל הרך תאוריה ומעשה | 704800 | דר תמיר עמנואל | סמסטר א | 14:20 - 15:40
תכנון מהווה תהליך מרכזי בניהול מערכת ציבוריות והוא אחד מתפקידי מובילי מערכות חינוכיות. בכדי ליעל את שליטת מנהלת הגן בתהליכים החינוכיים, מוצע בקורס מערך של גישות תכנוניות, לצד כלי עבודה פרקטיים. השילוב ביניהם יוכל לסייע להוביל פרויקטים ותהליכים בגן הילדים, מרגע העלאתם כאפשרות, ועד לתהליך הביצוע, ולקיימם כמהלך מושכל רציף המשתלב בתכניות העבודה השנתיות של הסטודנטיות (במקום עבודתן).
~הקורס יסקור באופן אינטגרטיבי שלל של היבטים, ובהם מטרות, הגורם האנושי, גורמים טכנולוגים סביבתיים תרבותיים ועוד. הקורס הוא בחלקו יתקיים כסדנה.
~
~
+  ניהול קונפליקטים בעבודת המנהל | 706600 | דר שמעוני-הרשקוביץ ליזי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
הכרת היבטים פרקטיים בתחומי הניהול,הארגון והמדיניות בעבודתו של המנהיג במערכות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות.במסגרת
הקורס ישולבו סימולציות רלוונטיותלניהול קונפליקטים עם המארג הפנים וחוץ ארגוני וכן הרצאות אורח עם בעלי תפקידיםממערכת החינוך
הפורמאלית/בלתי פורמאלית.
+  חדשנות ויזמות בחינוך- במבחן התאוריה | 702701 | דר ברוכי תהילה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  סמינריון: הובלת שינויים במערכת החינוך א | 706700 | דר ברוכי תהילה | סמסטר ב | 15:50 - 17:10
במסגרת הקורס נתנסה בכתיבת עבודה מדעית על כל שלביה ונבצע מחקר מדעי בתחום הובלת שינויים במערכת החינוך. נבצע היכרות עם תחום הובלת שינויים במערכות חינוך ונרכוש כלים תיאורטיים ומעשיים להובלת שינויים במערכות חינוך. במהלך הקורס נתמקד בפיתוח הבנה מעמיקה לאתגרים הכרוכים בהטמעת שינויים במערכת החינוך ודרכי התמודדות עימם
+  סמינריון: מנהיגות חינוכית א | 706900 | דר שמעוני-הרשקוביץ ליזי | סמסטר ב | 15:50 - 17:10
+  סמינריון: ניהול בעולם עבודה משתנה א | 707600 | הרב דר טרכטנגוט יצחק | סמסטר ב | 15:50 - 17:10
+  יצירתיות בניהול מוסדות חינוך | 704601 | דר וסרשטיין משה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
מטרת הקורס היא הקניית המושגים העיקריים של יצירתיות וחידוש וזיקתם לניהול מוסדות חינוך. בירור ועיון במכשולים ליצירתיות בניהול מוסדות החינוך במישור של הפרט, של הקבוצה ושל הארגון, ובדרכים לפיתוח יצירתיות ויזמות במוסדות החינוך. בנוסף הקניית טכניקות וכלים עיקריים של יצירתיות, יישומם בתהליכי ניהול, כגון: תכנון, בניית אסטרטגיה, פתרון בעיות, קבלת החלטות והעברת מידע. |
+  סטטיסטיקה בחינוך | 706402 | דר וסרמן אגוזה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
~עיבוד מידע והסקת מסקנות מנתונים מספריים הם חלק הולך וגדל מהעשיה הניהולית בעידן מהפכת המידע וה-BIG DATA
~הקורס סטטיסטיקה בחינוך הינו קורס המשך לקורס מחקר כמותי, המתמקד בתחום ההסקה הסטטיסטית ובביצוע ניתוחים סטטיסטיים בסיסיים שמצויים בשימוש בשדה החינוך ויכולים לסייע בביצוע עבודות גמר מבוססות נתונים כמותיים.
~הקורס כולל התנסות בכלי ניתוח נתונים כדוגמת EXCEL וSPSS לצד הבנת התשתית המושגית וההגיונות בבסיס הניתוחים הסטטיסטיים.
~