שלוחה תואר שני
קורסים מקוונים
 +  אחת שאלתי: תורה, אקדמיה וחינוך- גישות ואתגרים | 202200 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר ב
+  יישומים משולבי מחשב בהוראת המתמטיקה | 812000 | דר וסרמן אגוזה | סמסטר ב
+  סטטיסטיקה- תאוריה ומחקר | 811600 | דר וסרמן אגוזה | סמסטר ב
מסלול לימודים הוראת מתמטיקה
קורסים ביום ד
 +  יישומים משולבי מחשב בהוראת המתמטיקה | 812000 | דר וסרמן אגוזה | סמסטר ב | -
+  שיטות מחקר איכותני בהוראת המתמטיקה | 816000 | דר לוין אריאל | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  עקומות ומשטחים ממעלה שנייה | 804100 | פרופ ברבש מריטה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  תורת החוגים והשדות | 806000 | דר ברנס אבינועם | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  היסטוריה ופילוסופיה של המתמטיקה | 807001 | דר שגב סטלה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  תפיסות וגישות מתקדמות בהוראת המתמטיקה – קורס סמינריוני | 808100 | דר אליצור צורית | סמסטר א | 10:35 - 11:55
דגש מיוחד יינתן בקורס לשילוב פתרון בעיות מתמטיות בשיעורי מתמטיקה.
+  סמינריון במחקר בהוראת המתמטיקה א | 811400 | דר לוין אריאל | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
הסמינריון נמשך על פני 2 סמסטרים וכולל לימוד עיוני של הנושא עליו תכתבנה עבודות הסטודנטים: זהות מקצועית של סטודנטים ומורים למתמ, וכן עבודה פרטנית מול כל סטודנט לקידום עבודתו. המתודולוגיה באמצעותה ייאספו הנתונים ויערך המחקר היא איכותנית ולכן תנאי קדם לסמינריון הוא הקורס שיטות מחקר איכותניות.
+  תורת השדות | 806200 | דר שזיפי אלישבע | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  סדנת הדרכה לפרויקט גמר | 820000 | דר לוין אריאל | שנתי | 10:35 - 11:55
הקורס מתבסס על הגדרת האוריינות כתרבות החשיבה, הכתיבה והקריאה. מיומנויות באוריינות אקדמית כרוכות ביכולתם של הסטודנטים לטפל בידע באופן מושכל, ביקורתי ויצירתי לאור מטרות ונורמות אקדמיות, כדוגמת ניתוח ודיון מעמיקים, דיוק בנתונים, דיון ביקורתי, תוקף ומהימנות, כללי רישום נכונים וייחוס מדויק של התכנים לכותביהם. מיומנויות אלו יירכשו במהלך הקורס, תוך חשיפת הסטודנטים לטקסטים אקדמיים בתחום החינוך המתמטי כאשר מטרת כל אלו היא להקנות לסטודנט כלים לכתיבת עבודת הגמר במסגרת התואר השני.
+  הוראת נושאים מתקדמים במתמטיקה 2 | 810200 | דר אליצור צורית | סמסטר א | 12:10 - 13:30
מטרת הקורס היא להעמיק ולהרחיב את הידע המתמטי ואת המיומנות הפדגוגית של מורים למתמטיקה, ולצייד אותם בכלים מגוונים להוראת נושאים שונים, תוך מתן מענה לקשיים ולאתגרים העולים בשטח.
הקורס יעסוק בנושאים באנליזה שלא עסקנו בהם בחלק א של הקורס כגון פונקציות מעריכיות ולוגריתמיות ואינטגרלים. ביתרת הזמן הקורס יעסוק בהוראת נושאים שונים באלגברה. נכיר את תכנית הלימודים, נציע דרכי הוראה לנושאים השונים, נתייחס לרמות חשיבה שונות, לקשיים ולטעויות, ולפיתוח הידע וההבנה של התלמיד. בכל הנושאים נשלב ככל שניתן בעיות יישומיות.
+  שיטות מחקר כמותי - מתמטיקה | 817000 | דר וסרמן אגוזה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
בקורס זה נלמד את המיומנויות לבצע מחקר חינוכי באופן עצמאי, תוך בחירת שיטות מחקר הולמות לבעיה נתונה. הסטודנטים יחשפו וילמדו תכניות סטטיסטיות מתקדמות. ילמדו מושגים כמו: מערכי המחקר הכמותי, כלי המחקר ואיסוף נתונים, תורת הדגימה ויסודות בסטטיסטיקה תיאורית.
+  היסטוריה ופילוסופיה של המתמטיקה | 807000 | דר שגב סטלה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  הוראת נושאים מתקדמים במתמטיקה 1 | 810100 | דר אליצור צורית | סמסטר א | 14:20 - 15:40
מטרת הקורס היא להעמיק ולהרחיב את הידע המתמטי ואת המיומנות הפדגוגית של מורים למתמטיקה, ולצייד אותם בכלים מגוונים להוראת נושאים שונים, תוך מתן מענה לקשיים ולאתגרים העולים בשטח.
עיקר הקורס יתמקד באנליזה, שהוא נושא מרכזי בלימודי המתמטיקה בתיכון בכל הרמות. נכיר את תכנית הלימודים, נציע דרכי הוראה לנושאים השונים, נתייחס לרמות חשיבה שונות, לקשיים ולטעויות, ולפיתוח הידע וההבנה של התלמיד. נעמיק בלימוד סוגים שונים של פונקציות: פולינומיאליות, שורש, רציונליות,טריגונומטריות, מעריכיות ולוגריתמיות. בכל הנושאים נשלב ככל שניתן בעיות יישומיות.
+  תורת החוגים | 806100 | דר ברנס אבינועם | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  התמודדות עם בעיות של תלמידים לקויי למידה במתמטיקה | 815000 | דר גבעון שרה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
מטרת הקורס להביא בפני הסטודנטים מידע עדכני אודותהמחקר שהתאסף בשנים האחרונות בהקשר של לקויות למידה במתמטיקה, במהלך הקורס יחשפוהסטודנטים לגישות שונות במחקר העכשווי העוסקות בנושא קשיי למידה וליקויי למידה תוךהגדרה מחודשת להפרעת למידה במתמטיקה על כל השלכותיה, וההבדל בין דיסקלקוליה להפרעתלמידה ספציפית המתמטיקה. הסטודנטים יכירו תחומי תוכן בזיקה למדדים המשפיעים עללמידת מתמטיקה, ידע ולמפות את מאפייני הקשיים והלקויות במתמטיקה יבינו את הגורמיםלקשיי למידה והפרעת למידה ספציפית במתמטיקה. יוצגו כלים למיפוי המתקשים באמצעותם יבינוהסטודנטים את עקרונות דרכי התערבות לקידוםתלמידים עם לקויות למידה במתמטיקה. הסטודנטים יכירו כלים לאבחון דינאמי, המשולבבתהליכי הוראה המותאמים לשונות לומדים באמצעות שיח חשבוני ויתנסו בבניית תכנית התערבותלקידום תלמידים מתקשים במתמטיקה ברמה פרטנית וכיתתית. הקורס יתקיים במתכונת שלהרצאות, דיונים וסדנאות בניתוחי מקרה וניתוח שגיאות תלמידים. בתכני הקורס ישולבורקע תיאורטי עם התנסות מעשית. כמו כן הסטודנטים יחשפו למאמרים ומחקרים, ידרשולקרוא ולדווח על הקריאה וליישם את הידע התיאורטי בעת ניתוח מקרים ודיון בהם.
+  גיאומטריה לא אוקלידית | 802000 | דר ברנס אבינועם | סמסטר א | 16:00 - 17:20
תוכנו של קורס מבואי זה דן בחלק האקסיומטי המשותף לגיאומטריות שונות [גיאומטריה אבסולוטית], וביסודות הגיאומטריה ההיפרבולית במישור.
+  סמינריון במחקר בהוראת המתמטיקה ב | 811500 | דר שגב סטלה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
~בסמינריון נתוודע לתחום של מחקר בהוראת המתמטיקה, נכיר ספרות מקצועית , כאשר המטרה העיקרית היא בחירת נושא מחקר וכתיבה עבודה סמינריונית.
~זהו קורס המשך לקורס סמינריון מחקר בהוראת מתמטיקה א ובו ממשיכים בכתיבת העבודה שהתחילה בסמסטר הקודם.
~
~