דרכי הוראה – קריאה מודרכת במאמר

שם המרצה

ציפי קלר

 zk@herzog.ac.il

חוג

חינוך, תקשורת

שם הקורס בו נערכה הפעילות

חינוך לצפייה ביקורתית

בכמה מפגשים מתוך הקורס ניתן/כדאי להשתמש בדרך ההוראה המתוארת?

פעם אחת בלבד

מטרת הפעילות

קריאת מאמר המרחיב ידיעות סביב נושא שנלמד בכיתה

תיאור הפעילות

עבודה בקבוצות של 3-4 סטודנטים במשך 45 ד' בסביבה לימודית מעוצבת לפעילות. בחירה מתוך 4 שאלות משמעותיות עליה הקבוצה צריכה לענות ולשלוח תשובה מרוכזת למרצה.

דרכי ההוראה

כלים
  • דיון מונחה בכיתה
  • הוראה מעורבת Blended Learning
  • הערכה חלופית
  • כתיבה אקדמית
  • מרחב למידה (סביבה לימודית מעוצבת לפדגוגיה)
  • עבודה בקבוצות
  • קריאה מודרכת

 

פדגוגיה מוטת עתיד
  • שיתופיות – פעולה משותפת להשגת יעד פדגוגי משותף תוך כדי העצמת הפרט.

תגובות התלמידים

עיצוב סביבת הלמידה תורמת רבות לרצינות עבודת הסטודנטים וכן יכולת בחירת השאלה מעצימה את המשמעותיות של המאמר לסטודנטים.

הערות נוספות

אני מקיימת פעילות זו כבר 4 שנים ושימוש במרחב הלימודי בספרייה השנה תרם רבות להצלחה. תובנות הסטודנטים מהמאמר עולות גם בעבודותיהם בהמשך הקורס.