מצגת שיתופית לאחר סיור מחוץ לכיתה

שם המרצה

ד"ר אביחי קלרמן

 avichai@herzog.ac.il

חוג

חינוך, מחשבת ישראל

שם הקורס בו נערכה הפעילות

דרכי הוראת מחשבת ישראל

בכמה מפגשים מתוך הקורס ניתן/כדאי להשתמש בדרך ההוראה המתוארת?

בכל שיעור אני מנסה לגוון בצורה אחרת

מטרת הפעילות

בחירה של אחת מדרכי ההגות של משמעות החיים המופיעות בחומר הלמידה במחשבת ישראל לבגרות.

תיאור הפעילות

הצגת ארבע אפשרויות למשמעות החיים לפי הסדר בספר הלמידה. משימה: לצאת מהכיתה ולצלם תמונה המתחברת לאחת מן הדעות שהוצגו בשיעור חלוקה לקבוצות בעזרת הכלי: Student Group Maker. שליחת קישור למצגת שיתופית בוואטספ שאליה מועלות התמונות. חזרה לכיתה והסבר של כל קבוצה לבחירה שלה.

דרכי ההוראה

כלים
  • שימוש במחשב או טלפון חכם
  • הוראה מעורבת Blended Learning
  • עבודה בקבוצות
  • מיומנויות חשיבה

 

פדגוגיה מוטת עתיד
  • שיתופיות – פעולה משותפת להשגת יעד פדגוגי משותף תוך כדי העצמת הפרט.
  • אי פורמליות – למידה במרחבי החיים
  • תכלול של זהות וייעוד אישי – הנעת הלומד לפיתוח זהות אישית במציאות משתנה

תגובות התלמידים

עיצוב סביבת הלמידה תורמת רבות לרצינות עבודת הסטודנטים וכן יכולת בחירת השאלה מעצימה את המשמעותיות של המאמר לסטודנטים.

הערות נוספות

התלמידים מאד התעניינו ונהנו מהשינוי והגיוון יחד עם צירף הכלים הטכנולוגיים.