קריאת מאמר ומענה על שאלות מפתח; קריאת מקור ופענוחו

שם המרצה

ד"ר עדן הכהן

 edenc@herzog.ac.il

חוג

חינוך, ספרות

שם הקורס בו נערכה הפעילות

שאלות יסוד בהוראה; מפיוט למדרש

מספר המפגשים שבהם השתמשת בדרך הוראה המתוארת?

2-5 פעמים

מטרת הפעילות

פיתוח יכולת קריאה של מקורות ראשוניים או של מחקר אקדמי

תיאור הפעילות

בקורס 'שאלות יסוד בהוראה' התלמיד קיבלו לקריאה את המאמר שעליו נסב השיעור. בצדי המאמר כתבתי את שאלות המפתח ושאלות נוספות שאמורות היו לקשר את המאמר עם חוויותיהם האישיות של התלמידים; בקורס מ'מדרש לפיוט' התלמידים קיבלו את המקורות הפייטניים הראשוניים ומקורות נוספים (מדרשים וביאורים) שנועדו לסייע להם להתמודד עם המקור הראשוני. התלמידים היו יכולים גם להשתמש במידע שברשת לאיתור מקורות נוספים.

דרכי ההוראה

כלים
  • קריאה מודרכת
  • שימוש במחשב או טלפון חכם
  • פרזנטציות קצרות של תלמידים
  • עבודה בקבוצות
  • מיומנויות חשיבה

 

פדגוגיה מוטת עתיד
  • שיתופיות – פעולה משותפת להשגת יעד פדגוגי משותף תוך כדי העצמת הפרט.
  • פרסולניות – התאמה אישית לצרכים ולרצונות הייחודיים של הפרט
  • תכלול של זהות וייעוד אישי – הנעת הלומד לפיתוח זהות אישית במציאות משתנה

תגובות התלמידים

בסך הכול התחושות היו חיוביות. היו תלמידים שהתלוננו ש'עובדים כאן קשה מדי'.