עריכת דף בוויקיפדיה

שם המרצה

ד"ר שרית נחשון

חוג

חינוך מיוחד


שם הקורס בו נערכה הפעילות

אבחון וטיפול בשגיאות כתיב


בכמה מפגשים מתוך הקורס ניתן/כדאי להשתמש בדרך ההוראה המתוארת?

פעם אחת בלבד

מטרת הפעילות

הרחבת ידע בנושא שגיאות כתיב כמו גם עידוד לשותפות במיזמים חברתיים.

תיאור הפעילות

מטלת רשות המזכה את הסטודנט בנקודות בונוס בציון הסופי. הסטודנטים מתבקשים להיות שותפים בעריכת דף בוויקיפדיה בנושא שגיאות כתיב. עליהם לקרוא מאמר אקדמי בתחום שגיאות הכתיב ולהוסיף מידע חדש +הפניה ביבליוגרפית לערך הקיים בוויקיפדיה.

דרכי ההוראה

כלים
  • דיון מונחה בכיתה
  • הערכה חלופית
  • מישחוק (למידה באמצעות משחק או מרכיבי משחק)
  • עבודה בקבוצות
  • פרזנטציות קצרות של תלמידים
  • שימוש בסרטונים

 

פדגוגיה מוטת עתיד
  • אי פורמליות – למידה במרחבי החיים
  • שיתופיות – פעולה משותפת להשגת יעד פדגוגי משותף תוך כדי העצמת הפרט.
  • תמורתיות – תרומה ליכולת הלומד לעיצוב עתידם במציאות משתנה

תגובות התלמידים

נדרשה הכוונה במיומנות עריכה בוויקיפדיה כמו גם עידוד ותמיכה לחשיפה פומבית.