מרתון ירושלים

שם המרצה

מעוז לשם

חוג

חינוך

שם הקורס בו נערכה הפעילות

סיור פדגוגי במסגרת הכשרה מעשית

מטרת הפעילות

יצירת מנוף פדגוגי מפעילות ציבורית

תיאור הפעילות

מרתון ירושלים משמש אבן שואבת להמונים במגוון גילאים. אציג להלן את מעגלי העשייה. מעגל ראשון- התלמידים אותם אני מלמד כמורה לחנ"ג . שילבתי לאורך החודשים אימוני הכנה לריצה למרחקים ארוכים תוך רכישת המיומנויות לתלמידים. כאשר ההשתתפות במרתון מול עיננו. מעגל שני- הזמנת תלמידי המכללה להשתתף בהכנה ובריצה עצמה. בבוקר המרוץ נפגשנו , שני המעגלים כאשר את התלמידים אני מכין בתרגילי חימום תוך הכנה לקראת האתגרים הפיזיים שהם יפגשו במהלך הריצה. ובמקביל עשיתי לסטודנטים השלכה על מהלך עבודתם כמורים לעתיד והריצה הופכת למשל. להלן מספר דוגמאות, בעלייה ובירידה שומרים על אותו קצב ומה שמשתנה הוא המרחק בין הצעדים, כך בחינוך, תמיד ממשיכים אבל מתמודדים עם קשיים ע"י פריסה ליחידות קטנות יותר. בירידה, כאשר החומר קל וזורם אפשר וצריך להרחיב את יחידות הלימוד ולהספיק יותר. דוגמה נוספת, יש שלב בריצה , בערך לאחר קילומטר וחצי, שהכל קשה, אין אויר, הרגליים כבדות וכו' והגוף צועק:תעצור, תפסיק, תנוח. אז זהו שלא! ממשיכים והמערכות של לב/ריאה שרירים וכו' מסתגלות למצב החדש והכל מתאזן. כך גם בחינוך, יש חלק בשיעור בשלב כלשהו אחרי ההתחלה שיש משברים והכל קשה, אין יאוש , ממשיכים והכל מסתדר.איך שומרים על שליטה בקבוצת הרצים בתוך ההמון(רבבות) יש דרכים! כך גם בכיתה המגוונת אפשר להחיל כללים פשוטים ואף תלמיד לא מרגיש שהוא הולך לאיבוד .ובסוף אי אפשר בלי לדבר על נפש בריאה בגוף בריא כתרבות בכל גיל וכסגולה למורים הצעירים לרעננות עמורים גם בעתיד.

דרכי ההוראה

כלים
  • שימוש במשאב ציבורי (מרתון ירושלים)

 

פדגוגיה מוטת עתיד
  • שיתופיות – פעולה משותפת להשגת יעד פדגוגי משותף תוך כדי העצמת הפרט.
  • תכלול של זהות וייעוד אישי – הנעת הלומד לפיתוח זהות אישית במציאות משתנה

תגובות התלמידים

למרות שרוב הסטודנטים הגיעו להשתתף רק בשלב הראשון, רבים קיבלו חשק ופשוט הצטרפו למומנטום.