קורס מורה חדש

ברוכים הבאים לקורס למורים חדשים!

הקורס מיועד למורים שסיימו שנת התמחות בשנת הלימודים הקודמת. הקורס מקנה 30 שעות קידום מקצועי ומוכר לאופק חדש ועוז לתמורה.

קורס חובה זה הוא קורס המשך לשנת ההתמחות. הוא מיועד למורים בפועל המועסקים בהיקף של שליש משרה לפחות וצוברים ותק בשנה זו.

בשנת ההוראה הראשונה, בנוסף לקורס, ילווה את המורה החדש מורה מלווה במקום עבודתו בהיקף של 20 שעות.

מטרות הקורס:

  • סיוע למורה החדש במעבר ממעמד של מתמחה למעמד של מורה
  • חיזוק מסוגלותו המקצועית
  • טיפוח ופיתוח יכולות תקשורת בין־אישית בתוך מסגרת הכיתה ומחוצה לה
  • העצמת עובד ההוראה החדש כמנהיג חינוכי, תוך גיבוש 'אני מאמין' אישי ומקצועי

הקורס יתקיים בחודשים מרחשוון–סיוון תשפ"ה.

מפגשי פנים אל פנים יתקיימו בכמה מוקדים ברחבי הארץ.

המשתתפים יבחרו את נושאי הלימוד המקוון מתוך שבעת הנושאים שלהלן:

מנהיגות

מתוך תפיסה שרואה במורה מנהיג, שיכולת ההנהגה שלו ניתנת לפיתוח ולקידום, אנו מציעים לימודים המעמיקים בנושא זה. נלמד מיהו מנהיג, מהם כישוריו וכיצד ניתן לפתח את הכישורים האלו. נתבונן מקרוב בשני מנהיגים משמעותיים ונסיים בהתבוננות על "המורה כמנהיג" באמצעות אפיזודות מתחום הקולנוע.

דיבייט

אחת ממטרות הקורס היא הרחבת יכולות השיח והצגת הטיעון באופן שיסייע למורים להתבטא בכיתה ובמרחב הציבורי בכלל. נכיר את עקרונות הדיבייט (בעברית: מַעֲמָת) כדרך להעברת מסרים באופן בהיר ומשכנע. נלמד על סגנונות דיבייט ועל שיטות נאום, הרחיב בשאלה כיצד ניתן לפתח טיעון ונעסוק בדרכי התמודדות עם התנגדות לעמדתכם.

זהות

קורס "זהות" נבנה ע"י צוות "יסודות" מתוך מטרה לייצר הזדמנות לעיצוב שפה וכלים פדגוגיים יחד עם אנשי ונשות החינוך, לדיון חינוכי עם בני הדור הנוכחי ואזרחי המחר מתוך דגש, שפה ופרספקטיבה יהודית ודמוקרטית. ביחידות הקורס נעסוק בעיצוב הזהות בהקשר של הדור והחברה בה אנו נמצאים, נקבל כלים לשיח ולהקשבה, ונדבר על מפגש בין נקודות מבט שונות בתוך המרחב הציבורי ומצבי מחלוקת וקונפליקט.

שיימינג

הקורס יעסוק באתגר החברתי של שיימינג והלבנת פנים. המטרה היא ללמוד על התופעה ומשמעותה ולקבל כלים  כאנשי חינוך וכהורים – כיצד להתמודד עם התופעה . הלמידה מלווה בקטעי סרטים קליפים, מצגת ודיונים שיתופיים. נגדיר את התופעה, חומרתה והמופע של בעבר לעומת ההווה, נקבל כלים לחידוד המודעות בעיני תלמידינו ונלמד על דרכים להתמודדות עם אתגר זה.

הסמכות החדשה

גישת הסמכות החדשה מציעה למורים מאגר של כלים להתמודדות עם בעיות משמעת, אלימות, יחסי הורים–מורים ועוד. הגישה נוסתה בהצלחה רבה בכמה בתי ספר בארץ ובעולם ומוצעת כאן למורים המעוניינים לחזק את סמכותם בכלים הומניסטיים שיוכלו לשפר את מעמדם, את ביטחונם האישי ואת תחושת המסוגלות שלהם בכיתה, בחצר ובבית.

לב לדעת

הקורס עוסק באבני הבניין היסודיות של כל שיעור בגישת "לב לדעת": שיטת "אדוות השיעור" היא דרך לבניית שיעורים קוהרנטיים ומשמעותיים על פי תבנית קבועה שעוזרת למורה לבנות מהלך המתאים לכיתה שלו, בהתאם לחומר הנלמד. "לב השיעור", כשמו כן הוא, הוא הלב, המעניק חיים, משמעות ופשר לשיעור כולו. ניסוח ליבו של השיעור היא דרך להפוך אותו לרלוונטי ונוגע בעבור המורה ותלמידיו.

ADHD

הקורס נבנה על רקע הצורך ההולך וגובר בהתמודדות המעשית עם תלמידים שיש להם הפרעות קשב וריכוז בבית הספר. הקורס מיועד לכל מורה באשר הוא. הכלים הפרקטיים והמעשיים המובאים בקורס עשויים לבוא לעזרת המורה גם בהתמודדות עם תלמידים שאינם מאובחנים כבעלים קשיים בתחום הקשב והריכוז.

להרשמה לחצו כאן

לפרטים נוספים : hitmachut@herzog.ac.il