שימוש בפורום לגיבוש עמדה ביחס לבעלי שגיאות כתיב

שם המרצה

שרית נחשון

חוג

חינוך מיוחד

שם הקורס בו נערכה הפעילות

אבחון וטיפול בשגיאות כתיב

בכמה מפגשים מתוך הקורס ניתן/כדאי להשתמש בדרך ההוראה המתוארת?

פעם אחת בלבד

מטרת הפעילות

הרחבת הידע וגיבוש עמדה ביחס לאנשים שיש להם שגיאות כתיב בקורסים רבי משתתפים בהם קשה לנהל שיח כתתי.

תיאור הפעילות

הסטודנטים נתבקשו לקורא שני מאמרים בנוגע למורים המתקשים לכתוב בכתיב תקין. מאמר אחד המציג עמדה חיובית ומקבלת ומאמר אחר המציג התנגדות נחרצת לשילובם של מורים אלו במערכת החינוך. לאחר קריאת המאמרים הסטודנט התבקש להציג את עמדתו בנוגע לשאלת מקומו של מורה עם שגיאות כתיב במערכת החינוך. רק לאחר שהציג את עמדתו נפתחו בפניו תשובותיהם של כל חבריו לקורס. על הסטודנט היה להגיב לאחת מהתגבות של אחד מחבריו. סיום המטלה הותנה בכתיבת עמדה ותגובה לעמדה אחרת.

דרכי ההוראה

כלים
  • קריאה מודרכת
  • מישחוק (למידה באמצעות משחק או מרכיבי משחק)
  • שימוש בסרטונים
  • פרזנטציות קצרות של תלמידים
  • דיון מונחה בכיתה
  • הערכה חלופית
  • עבודה בקבוצות
  • מיומנויות חשיבה

 

פדגוגיה מוטת עתיד
  • שיתופיות – פעולה משותפת להשגת יעד פדגוגי משותף תוך כדי העצמת הפרט.
  • גלוקליות – גיבוש של תודעה, זהות ויכולות גלובליות ולוקליות אצל הלומד ויצירת הרמוניה בניהן

תגובות התלמידים

התנהל בפורום דיון מעמיק. הסטודנטים הגיבו מעבר לנדרש לצורך סיום המטלה. כמו כן, היתה חשיפה אישית, רגשית שלא בהכרח היתה נוצרת בשיח כתתי.