כהן משוח מלחמה – וואסטאפ

שם המרצה

ד"ר ברוריה סמט

brusamet@gmail.com

חוג

חינוך, תנ"ך

שם הקורס בו נערכה הפעילות

הוראת תנ"ך

בכמה מפגשים מתוך הקורס ניתן/כדאי להשתמש בדרך ההוראה המתוארת?

פעם אחת בלבד

מטרת הפעילות

לימוד פרשת כהן משוח מלחמה (דברים כ' 1-9)

תיאור הפעילות

יצירת דמות פיקטיבית "עוז" – חייל צעיר שנמצא לפני כניסה לעזה. ובעזרת הכלי של http://www.fakewhats.com/generator ,הוא נכנס כחבר לקבוצת הוואטסאפ הכיתתית. התלמידים מעודדים את החייל. המורה משווה בין סוגי העידוד של התלמידים היום לבין מה שהכהן היה מדבר אל ליבם של החיילים בפרק "כהן משוח מלחמה"

דרכי ההוראה

כלים
  • קריאה מודרכת
  • שימוש במחשב או טלפון חכם
  • דיון מונחה בכיתה

 

פדגוגיה מוטת עתיד
  • שיתופיות – פעולה משותפת להשגת יעד פדגוגי משותף תוך כדי העצמת הפרט.
  • פרסולניות – התאמה אישית לצרכים ולרצונות הייחודיים של הפרט
  • אי פורמליות – למידה במרחבי החיים
  • גלוקליות – גיבוש של תודעה, זהות ויכולות גלובליות ולוקליות אצל הלומד ויצירת הרמוניה בניהן
  • תמורתיות – תרומה ליכולת הלומד לעיצוב עתידם במציאות משתנה
  • תכלול של זהות וייעוד אישי – הנעת הלומד לפיתוח זהות אישית במציאות משתנה