בניית דגם תלת מימדי או יצירת פוסטר מקורי כסיכום לקריאת חומר אקדמי

שם המרצה

ד"ר שולמית קופליוביץ

חוג

אנגלית

שם הקורס בו נערכה הפעילות

בלשנות שימושית

מטרת הפעילות

קריאה אקדמית יוצרת התנגדות אצל תלמידים רבים. מטרה יצירתית נותנת מוטיבציה, דורשת (וגם מאפשרת!) חיבור לטקסט. התלמידים\ות לומדים\ות להנגיש מידע לקהל ולהפעיל דרכי חשיבה מגוונות.

תיאור הפעילות

השלבים הראשונים של קריאת המאמר כוללים קריאה מודרכת, דיונים בזוגות ובכיתה, שאלות מאתגרות וכו'. בשיעור המסכם התלמידים\ות יוצרים\ות דגם ומציגים אותו.

דרכי ההוראה

כלים
  • קריאה מודרכת
  • מישחוק (למידה באמצעות משחק או מרכיבי משחק)
  • פרזנטציות קצרות של תלמידים
  • דיון מונחה בכיתה
  • הערכה חלופית
  • מרחב למידה (סביבה לימודית מעוצבת לפדגוגיה)
  • עבודה בקבוצות
  • מיומנויות חשיבה

 

פדגוגיה מוטת עתיד
  • שיתופיות – פעולה משותפת להשגת יעד פדגוגי משותף תוך כדי העצמת הפרט.
  • פרסולניות – התאמה אישית לצרכים ולרצונות הייחודיים של הפרט
  • אי פורמליות – למידה במרחבי החיים
  • תמורתיות – תרומה ליכולת הלומד לעיצוב עתידם במציאות משתנה
  • תכלול של זהות וייעוד אישי – הנעת הלומד לפיתוח זהות אישית במציאות משתנה